Pravilnik

PRAVILNIK O ODRŽAVANJU DRIFT UTRKA
Croatian drift challenge
SEZONA 2021

DRIFTKLUB je temeljem čl. statuta DRIFTKLUBA na sjednici održanoj dana 20.veljače  2020. godine u Zagrebu izglasao promjene pravilnika iz 2013 .g.pod nazivom „Croatian Drift Challenge“ te usvojio:

Pravilnik o održavanju drift utrka

  1. TEHNIČKI PRAVILNIK ZA VOZILA

1.1. Kotači: Tvornički kotači (felge, gume) mogu se slobodno zamijeniti drugim. Gume obavezno moraju imati DOT ili E oznaku na svim kotačima. Na istoj osovini moraju biti gume jednakih dimenzija. Zabranjena je upotreba trkaćih slickova na prednjoj ili zadnoj osovini.
1.2. Amortizeri i ovjes: Sve izmjene na ovjesu i amortizerima su dozvoljene.

1.3. Eksterijer: Nadogradnje karoserije u smislu dodatnih branika i spojlera su dozvoljene.Na vozilu su obavezni svi karoserijski dijelovi prikladno učvršćeni, osim prednjeg i zadnjeg branika u slučaju da tijekom natjecanja na njima dođe do oštećenja.

1.4. Gorivo: Dozvoljena je bilo koja vrsta komercijalno nabavljivog automobilskog goriva.
Poklopci za gorivo moraju biti čvrsto zatvoreni kako se ne bi otvorili prilikom udara.
Ne tolerira se bilo kakvo izlijevanje goriva.

1.5. Kočnice: Modifikacije na kočnicama i sistemima za kočenje su dozvoljene.
Kočioni sistem uključujući kliješta, pločice, dovode, ulje za kočenje i papučice moraju biti u odličnom stanju, ne tolerira se nikakvo izlijevanje kočione tekućine.

1.6. Motor: Sve modifikacije na motoru su u potpunosti dozvoljene, uključujući i zamjene kompletnog motora istog ili drugog proizvođača. Spojevi, brtve na motoru moraju biti dobro učvršćeni. Ne tolerira se bilo kakvo izlijevanje tekućina.

1.7. Struja: Preporučuje se da na automobilu postoji električni prekidač koji prekida kompletan dovod struje i goriva u automobilu, ali nije obavezan. Ukoliko sklopka postoji ona mora biti u funkciji.

1.8. Sjedala i pojasevi: Sjedala moraju biti učvršćena u četiri točke. Koristi se isključivo trkaće sjedalo (školjka) sa važećom ili isteklom FIA homologacijom. Sigurnosni pojasevi moraju biti standardni ili preporuka pojasa H ili Y, široki najmanje 5 cm sa metalnim priključcima i vezivanjem preko ramena.

1.9. Vozač: Vozači moraju nositi sigurnosne automobilističke kacige ili iznimno motociklističke kacige i upravljati vozilom u zatvorenoj obući. Obavezna je upotreba zaštitnih kombinezona s aktualnom ili isteklom FIA homologacijom (FIA STANDARD 8856-2000).

1.10. Tekućine: Posude za tekućine (rashladni sistem, posuda za ulje, diferencijal itd.) moraju biti pravilno instalirane i dobro pričvršćene. Ne tolerira se bilo kakvo izlijevanje tekućina. Ukoliko do izlijevanja dođe na stazi nezgodom ili nesretnim slučajem (sudarom, kvarom) vozač neće biti kažnjen, ukoliko do izlijevanja dođe u boksu i to nemarom vozača ili njegovog tima, vozač kao odgovorna osoba ispred svog tima biti će kažnjen po odluci organizatora utrke.

1.11. Kuka: Svaki automobil mora imati ugrađene kuke za odvlačenje vozila sprijeda i straga.

1.12. Svijetla: Svaki automobil mora imati u funkciji stražnja stop svijetla.

1.12.1 Automobil mora imati signalizaciju stop svjetala u obliku (LED) trake cijelom dužinom prednjeg i stražnjeg vjetrobranskog stakla. Svijetlo mora biti crvene boje i adekvatne jakosti da je vidljivo na jakom danjem svijetlu.
Sponzorske naljepnice se lijepe neposredno ispod trake.

1.13.Karoserija: Poklopac motora i prtljažnika moraju biti adekvatno pričvršćeni radi sigurnosti.

1.14. Akumulatori: Akumulator mora biti dobro pričvršćen i osiguran i izoliran bio na orginalnom mjestu ili izmješten na drugo mjesto u vozilu. Pozitivni pol akumulatora mora biti pokriven izolatorom od tvrdog materijala.

1.15. Ispušni sustav: Svaki automobil mora imati kompletan ispušni sustav. Toleriraju se sve prerade na ispušnom sistemu. Preporučena buka ispušnog sustava nebi trebala prelaziti 95db mjereno u praznom hodu rada na 4000 okr/min

1.16. Vozila bez krova (kabrioleti): Vozila bez krova (kabrioleti) moraju obavezno imati tvrdi krov. U iznimnim slučajevima tolerira se vožnja bez krova , ali uz obaveznu upotrebu rollbara, te uz odobrenje tehničke komisije.

1.17. Sigurnosni Kavez (roll bar) : Obavezan za sva natjecanja
Mora biti adekvatno učvršćen/ugrađen u minimalno 6 pozicija/točki sa minimalno jednim poprečnim elementom na stražnjem luku kaveza i napravljen od adekvatnih materijala / bešavnih cijevi, što utvrđuje tehnička komisija
. Preporuča se  izrada ili ugradnja kaveza koji odgovara FIA Appendix J – Article 253-8 (https://www.fia.com/file/54650/download/17461). FIA kavez postat će obavezan kad Croatian Drift Challenge udje pod FIA asocijaciju(1-2god), te se sugerira vozačima da izbjegnu dodatne troškove koji bi nastali prilikom prepravaka.  Provizorni zaštitni kavezi za koje tehnička komisija utvrdi da ne odgovaraju sigurnosnim smjernicama, neće se tolerirati. Također preporuča se upotreba sigurnosnih zaštitnih obloga cijevi prema FIA Technical List N23.
(https://www.fia.com/file/54650/download/17461). Preporuča se takav položaj vozača da propisno zavezan ne može kacigom dotaknuti nijedan dio kaveza.

1.18. Stakla: Stakla na vozilu moraju biti neoštećena. Dozvoljeno mijenjati sva stakla osim vjetrobranskog stakla drugim materijalima u cilju olakšavanja (lexan,macrolon).

 

 

  1. UVJETI ZA NASTUP

2.1. Uvjeti za automobile

2.1.1. Automobili su podložni gore navedenim tehničkim odredbama ovog pravilnika.

2.1.2. Vozila nisu obavezna biti registrirana i osigurana

2.2 Uvjeti za vozače

2.2.1. Na natjecanju mogu nastupati osobe koje imaju važeću vozačku dozvolu i natjecateljsku licencu.Iznimno se dopušta nastup osobama mlađim od 18 godina starosti bez vozačke dozvole uz posjedovanje natjecateljske licence izdane od nacionalnog saveza.

2.2.2. Sa jednim automobilom mogu nastupati dva vozača ( ukoliko je to tehnički moguće )

2.2.3. U slučaju kvara, vozač može nastupiti sa drugim automobilom.

2.2.4. Vozački i suvozački prozor mogu biti otvoreni ali mora postojati mogućnost njihovog zatvaranja ukoliko se za to ukaže potreba te tu odluku donese organizator.

2.2.5. Svi vozači nastupaju na vlastitu moralnu i materijalnu odgovornost što potvrđuju svojim potpisom na obrazac o odgovornosti prilikom prijave.

2.2.6.Organizator odbacuje odgovornost za eventualno prouzročene ozljede za vrijeme natjecanja, na natjecateljskom djelu ili parku vozača, na vozačima ili pratećem osoblju

2.2.7. Vozač koji prouzroči materijalnu štetu organizatoru ili trećoj osobi za vrijeme natjecanja, u potpunosti mora podmiriti istu, a obavezuje se potpisom na izjavi o odgovornosti.

  1. STARTNI BROJEVI I STARTNI RED

3.1.Startni red će bit objavljen prvi puta po rednom broju zaprimljene prijave, a svaki naredni puta po zbroju ostvarenih bodova na prethodnim natjecanjima.

3.1.1. Odstupanje od startnog reda je dozvoljeno jedino po odluci žirija

3.2. Startni brojevi

3.2.1. Startne brojeve dobavlja organizator te ih je dozvoljeno napisati na stakla sa posebnim, za tu namjenu namijenjenim pisalom ili naljepnicama.

3.2.2. Veličina startnog broja je 20 cm u visinu te razmjerno tome u širinu.

3.2.3. Startni broj se stavlja na zadnje lijevo i desno staklo te na gornji rub vjetrobranskog stakla na suvozačevoj strani odnosno na prednji dio automobila, ukoliko vozilo nema stakla.

3.3. Tijek starta

3.3.1. Starta se sa mjesta sa upaljenim motorom.

3.3.3. Ukoliko vozač zakasni na start pojedine vožnje više od 3 min. smatra se da je odustao od te vožnje.

3.3.4. U slučaju potrebe promijene guma ili tehničkog kvara za vrijeme natjecanja, natjecatelj mora obavezno obavijestiti suca na startu.

3.3.5. ‘Pravilo 5 minuta’ je vrijeme potrebno za radove na vozilu ili zbog osobne potrebe vozača, koje traje 5 minuta i mjeri se od trenutka ulaska vozila u servisno parkiralište natjecatelja (boks). „Pravilo 5 minuta“ može se koristiti dvaput u trajanju cijelog natjecanja (dana) i to jednom na kvalifikacijama i jednom u tandemima. „Pravilo 5 minuta“ ne koristi se na treningu.

3.3.5.1. Pravilo 5 minuta – kvalifikacije: Nakon starta u prvu kvalifikacijsku vožnju, bilo kakvi radovi  na automobilu (promjena guma, dolijevanje goriva, popravak), bez obzira na uzrok, mogući su samo uz pozivanje na „Pravilo 5 min“.

3.3.5.2. Pravilo 5 minuta – tandem vožnje: Nakon starta u prvu tandem vožnju, bilo kakvi radovi  na automobilu (promjena guma, dolijevanje goriva, popravak) mogući su samo uz pozivanje na „Pravilo 5 min“. Za promjenu guma nakon dvije tandem vožnje (vodeća i prateća vožnja), nije potrebno pozivanje „Pravila 5 minuta“. Vozaču je dozvoljeno zatražiti promjenu guma, ali ju mora najaviti startnom sucu. Radovi na vozilu osim promjene guma i dolijevanja goriva nisu dozvoljeni.

Za radove na automobilu (popravke) vozač treba koristiti „Pravilo 5 minuta“. Za vrijeme korištenja „Pravila 5 minuta“ jednog vozača, njegov suparnik smije obavljati radove, promjene guma ili dolijevanje goriva na automobilu samo korištenjem svojeg „Pravila 5 minuta“. Promjena guma nije dozvoljena izmedju dvije tandem vožnje.

3.3.6. Finale. Vozačima je uz „Pravilo 5 minuta“, ukoliko ga do tad nisu iskoristili, dozvoljena jedna promjena guma u finalnim vožnjama.

 

 

 

 

 

  1. PRIJAVE I STARTNINE

Startnina se uplaćuje na dan utrke, nakon ispunjavanja prijave i obrasca odgovornosti, prije tehničkog pregleda i verifikacije a iznosi 600 kn ili 80 eura, ukoliko vozač pošalje prijavu najkasnije 7 dana dana prije početka utrke. Ukoliko vozač pošalje prijavu u vremenskom roku manjem od 7 dana prije početka utrke, startnina iznosi 750kn ili 100 eura.

4.1. Prijave

4.1.1. Svi vozači moraju biti prijavljeni na svako pojedinačno natjecanje u roku i na način kako je to odredio organizator ili Drift klub te koji je objavljen i donesen u pravilniku natjecanja.

4.1.2. Prijave se vrše preko obrasca na stranici www.croatiandriftchallenge.hr te su one sastavni dio pravilnika za natjecanja ili preko posebno obznanjenog e-mail-a.

4.1.3. Izmjena podataka na prijavnici (vozač, automobil, …) se mora obaviti najmanje 3 dana prije početka natjecanja.

4.1.4. Sve prijave ili izmjene koje stignu sa zakašnjenjem organizator prosljeđuje žiriju te oni odlučuju o mogućem nastupu vozača koji se prekasno prijavio.

4.1.5. Sa ispunjavanjem prijavnice, vozač je suglasan da organizator na njegovo vozilo montira kameru te snimljeni materijal ustupi besplatno za objave u medijima, internetu, , izradi promotivnog materijala i sl. Svi materijali su vlasništvo organizatora utrke.

4.2. Uplate startnina

4.2.1. Uplate za vozače se primaju na žiro-račun organizatora ili u gotovini prije početka natjecanja.

4.2.2. U slučaju odustajanja vozača, organizator zadržava pravo zadržavanja startnine u cijelosti.

4.2.3. Ukoliko se natjecanje otkaže a organizator u roku 7 dana ne objavi novi termin natjecanja, organizator se obvezuje vratiti startninu natjecatelju u roku 10 dana po objavi otkazivanja natjecanja.

 

  1. TEHNIČKI PREGLED

5.1.1. Tehnički pregled se obavlja prije početka treninga a obavlja ga komisija od 2 člana tehničke struke.

5.1.2. Tehnički pregled prije natjecanja je osnovne prirode ( sigurnosni zahtjevi, opće stanje vozila, gume i slično )

5.1.3. Izvanredni tehnički pregled može obaviti tehnička komisija sastavljena u bilo koje vrijeme tijekom natjecanja.

5.1.4. Vozači odgovaraju za ispravnost svoga vozila cijelo vrijeme tijekom održavanja natjecanja, od tehničkog pregleda do isteka roka za prigovore.

 

  1. SASTANAK VOZAČA

6.1.1. Prije početka natjecanja, organizator mora u satnici predvidjeti sastanak sa vozačima i natjecateljima na kojem je obavezno sudjelovanje.

6.1.2. Sastanak vodi direktor utrke.

6.1.3. Sastanak se mora organizirati najkasnije 10 minuta prije početka prve vožnje.

6.1.4. O prisustvu na sastanku se vodi evidencija od strane organizatora koja se kasnije dostavlja žiriju.

 

  1. STAZA

7.1. Prostor na kojem se odvija natjecanje se zove staza.

7.1.1. Minimalna širina staze je 4 metra.

7.1.2. Maksimalna dužina staze je 1200 metara.

7.1.3. Cilj mora biti najmanje 10 metara nakon zadnje promijene smjera.

7.1.4. Publika mora biti udaljena minimalno 10 metara od staze, ograđena zaštitnom ogradom.

 

  1. SIGURNOST NA STAZI

8.1.1. Sukladno odredbama studija sigurnosti, tijekom cijelog natjecanja je obavezno prisustvo vozila hitne pomoći te liječnika, vatrogasne i redarske službe.

 

  1. SIGNALIZACIJA

9.1.1. Na stazi se koriste sljedeće zastave
– na startu crno-bijela zastava koja označava start
– na stazi crvena zastava koja označava obavezno zaustavljanje u boks

 

 

  1. KAZNE

10.1.1. Svaka nepravilnost, prekršaj ili nesportsko ponašanje sudionika prijavljuje sudačko i službeno osoblje žiriju, koji izriče mjere. Mjere mogu biti, opomena, novčana kazna u iznosu startnine, novčana kazna u iznosu dviju startnina, diskvalifikacija sa natjecanja, poništenje natjecateljske licence.

10.1.2. Primanje nedozvoljene pomoći na stazi (gledaoci, vozači, ostali natjecatelji ) se kažnjava isključenjem iz vožnje u kojoj je došlo do prekršaja.

10.1.3.Vozač je obavezan nastupiti sa reklamama organizatora. Vozač može nastupiti bez reklama organizatora ali u tom slučaju plaća startninu u iznosu od 4500 kn.

 

  1. PRIGOVORI

11.1.1. Prigovore je potrebno dostaviti žiriju u pisanom obliku najkasnije 30 minuta nakon objave neslužbenih rezultata. Prigovore odobrava vodstvo utrke. Usmeni prigovori nisu dozvoljeni i kažnjavaju se diskvalifikacijom sa natjecanja. Prigovor može uložiti vozač ili članovi teama (spotter) navadeni kod prijave na natjecanje. U slučaju prihvaćanja prigovora pristojba od 1000 kn se vraća u cijelosti.

11.1.2. Prigovori na provedbu natjecanja, prijaviti najkasnije 30 minuta nakon objave neslužbenih rezultata. Plaća se pristojba od 1000 kn.

11.1.3. Prigovori na povredu pravilnika, prijaviti najkasnije 30 minuta nakon objave neslužbenih rezultata. Plaća se pristojba od 1000 kn.

11.1.4. Prigovori na tehničku neispravnost vozila, prijaviti najkasnije 30 minuta nakon objave neslužbenih rezultata. Plaća se pristojba od 1000 kn.

11.1.5. Prigovor je moguć na sve odluke sudaca isključivo u izvan subjektivnim odlukama, kao što su izlazak kotača sa staze, dodir clipping pointa, kontakt, izravnavanje automobila i ostali vidljivi elementi suđenja. Plaća se pristojba od 1000 kn.

11.1.6. Vozače se potiče na pristojno ponašanje i komunikaciju. Bilo kakav oblik vrijeđanja, govora mržnje ili prijetnje prema osoblju organizacije događanja, rezultirati će diskvalifikacijom isključenjem iz rezultata.

11.1.7. Vozače se potiče na komunikaciju sa sucima za vrijeme treninga te sastanka s vozačima kako bi se otklonile nedoumice, a u svrhu unaprjeđenja kvalitete natjecanja.

11.1.8. Suce se potiče na otvoreno i transparentno suđenje, te otvorenu komunikaciju s vozačima do početka natjecanja, odnosno starta kvalifikacija.

 

 

  1. OBJAVA REZULTATA

12.1.1. Rezultati se objavljuju preko oglasne ploče ili preko službenog govornika.

12.1.2. Privremeni neslužbeni rezultati moraju biti objavljeni najkasnije 1 sat nakon završetka natjecanja.

12.1.3. Konačni službeni rezultati moraju biti objavljeni najkasnije 1 sat po završetku sastanka sudaca.

12.1.4. Obaveza organizatora je po završetku zadnjeg sastanka sudaca, podjela nagrada, objava konačnih rezultata te omogućiti vozačima uvid u moguće izmjene ukoliko je do njih došlo zbog prigovora vozača.

 

  1. NAGRADE

13.1.1. Obaveza organizatora je osigurati nagrade vozačima koji su osvojili 1-3 mjesta, odosno koji su kroz kvalifikacije i natjecanje osvojili najviše bodova. Nagrade su poklon paketi sponzora i pehari za osvojena prva tri mjesta.

 

  1. KRAJNJE NAGRADE

14.1. Po završetku natjecateljske sezone organizator će podijeliti nagrade za ukupne osvojene bodove u sezoni. Nagradu osvaja vozač koji je skupio najviše bodova u sezoni, zbrajajući bodove.

 

  1. BODOVANJE I SUSTAV NATJECANJA

Prvenstvo je važeće ukoliko se organiziraju minimalno 3 natjecanja i ukoliko bude prijavljeno minimalno 16 vozača po utrci.

15.1. Kvalifikacije

Prijavljeni vozači nakon tehničkog pregleda izlaze na stazu i jedan za drugim pojedinačno nastupaju. Organizator određuje vrijeme treninga i satnicu kvalifikacija.
Kod natjecanja, natjecatelji prvo voze prvi krug natjecanja, te su u njemu najmanje 3 (tri) vožnje. Za uvrštavanje u sljedeći krug natjecanja, zbrajaju se bodovi iz pojedinačnih vožnji s time da se najslabiji rezultat zanemaruje.

15.2. Twin drift/Tandemi

U drugi krug natjecanja ulaze 16 najboljih natjecatelja te se natječu u twin driftu/ tandemima. U osminu finala se natjecatelji razvrstavaju po rezultatima iz kvalifikacija, najbolji sa najslabijim, drugi sa predzadnjim i tako dalje. Osmina finala, četvrtfinale i polufinale natjecanja se odvija po principu tandem vožnji. Dva natjecatelja se bore u međusobnom dvoboju istovremeno na stazi, po principu da u prvoj vožnji vozač A vodi, vozač B prati, a u drugoj vozač B vodi, a vozač A prati. Finale se vozi također po sistemu twin drifta/tandema, ali na dva dobivena dvoboja.

15.3. SUĐENJE (OPĆENITO)

15.3.1. Sudačku ekipu čine 3 – 5 sudaca a imenuje ih Drift klub. Žiri čine direktor utrke, voditelj tehničke komisije i delegat.

15.3.2. Kvalifikacije. Kvalifikacijske vožnje se ocjenjuju sa bodovima od 1 – 10, a konačna ocjena je zbroj ocjena pojedinačnih sudaca. Kriteriji suđenja su određeni ovim pravilnikom. Suci ocjenjuju način proklizavanja automobila kroz zavoj. Elementi ocjenjivanja su: brzina, kut proklizavanja, idealna putanja i stil. Suci donose odluku isključivo subjektivnom procjenom.

15.3.2. Twin drift/Tandemi: svi natjecatelji voze kvalifikacije te u nastavak natjecanja (1/8 finale) prolazi 16 najboljih natjecatelja. Parovi za twin drift/tandeme se određuju na osnovi rezultata kvalifikacija po sistemu prvi sa zadnjim, drugi sa predzadnjim i tako dalje.

15.3.3. Vozači moraju voziti paralelno zaletnom zonom do označenog mjesta za početak twin drifta/tandema (mjesto se označava čunjevima). Od mjesta označenog za twin drift/tandeme, vodeći vozač ne smije napraviti prednost u odnosu na vozača koji ga slijedi za više od otprilike 2 dužine automobila. Vodeći vozač mora od mjesta označenog za početak twin drifta/tandema ubrzavati vozilom i ne kočiti namjerno vozača koji ga slijedi. Vozač koji slijedi ne smije prije prvog zavoja preteći vozilo ispred sebe. Mjesto za početak twin drifta/tandema je ujedno zadnja točka za opravdani odustanak, koji mora biti objašnjen sucima. Opravdani razlog može biti npr. prevelika razlika za vodećim automobilom.

15.3.4. Tablica Bodovanja

  1. mjesto: 100 bodova
    2. mjesto: 80 bodova
    3. mjesto: 60 bodova
    4. mjesto: 45 bodova
    5. mjesto: 40 bodova
    6. mjesto: 35 bodova
    7. mjesto: 32 bodova
    8. mjesto: 29 bodova
    9. mjesto: 26 bodova
    10. mjesto: 23 boda
    11. mjesto: 20 bodova
    12. mjesto: 19 bodova
    13. mjesto: 18 bodova
    14. mjesto: 17 bodova
    15. mjesto: 16 bodova
    16. mjesto: 15 bodova
    17. mjesto: 14 bodova
    18. mjesto: 13 bodova
    19. mjesto: 12 bodova
    20. mjesto: 11 bodova
    21. mjesto: 10 bodova
    22. mjesto: 9 bodova
    23. mjesto: 8 bodova
    24. mjesto: 7 bodova
    25. mjesto: 6 bodova
    26. mjesto: 5 bodova
    27. mjesto: 4 boda
    28. mjesto: 3 boda
    29. mjesto: 2 boda
    30. mjesto i slabiji: 1 bod

15.3.5. Zbrajanje bodova

Bodovi od 1. – 16. mjesta dijele se po rezultatima twindrifta/tandema. Bolje plasirani u twindriftu ima bolji ukupni rezultat. Ostala mjesta zbrajaju se po principu kvalifikacija. Vozač koji je imao više bodova u kvalifikacijama, a nije se plasirao u top 8 ili polufinale zauzima bolje mjesto.
Bodovi od 17. mjesta zbrajaju se po bodovima iz kvalifikacija.

 

  1. KRITERIJI SUĐENJA CDC-a

16.1.1. BRZINA
Brzina je subjektivni kriterij, jer ne mjerimo ulaznu brzinu i brzinu na segmentima staze.

16.1.2. KUT
Maksimalni kut pod kojim vozač može održavati i kontrolirati automobil cijelom dužinom označene staze.

16.1.3. LINIJA
Drift linija se definira kao idealna putanja koju vozilo mora odvesti na stazi i obilježava se unutarnjim i vanjskim clipping točkama i clipping zonama. Točna linija svake staze bit će uvjetovana od strane sudaca na pojedinoj stazi.

16.1.4. STIL
Stil je najsubjektivniji dio koji se ocjenjuje. Stil je sposobnost vozača da izvede pojedini kriterij koji se ocjenjuje i prikaže ga na najbolji individualni način. To je suština stila. Agresivna tranzicija, ispunjavanje drift zona ili blizina do clipping točaka ili ruba staze, ekstremni kut i ekstremna blizina vodećem automobilu (u slučaju tandem natjecanja) su primjeri kako osobni stil vožnje može biti prikazan.

16.2. KVALIFIKACIJE

Vozači voze 3 kvalifikacijska kruga od kojih se zbrajaju 2 najbolja.Konačnih 16 mjesta za tandeme određuje se prema rezultatima i poredak je da nabolje kvalificirani vozi protiv najslabije kvalificiranog i tim redoslijedom se formira 8 parova.

16.2.1. Bodovanje kvalifikacija

U kvalifikacijama, svaki sudac može dodijeliti maksimalno 10 bodova po kriteriju: Linije, kuta ili stila i brzine. Ocjene se mogu davati na ½ boda, dakle npr. 7,5. Rezultati se donose i izriču neposredno nakon svake vožnje.

16.2.2. Radnje koje rezultiraju automatskih nula bodova(0)

Gubitak kontrole (spin)
Prekid drifta
Izlaz kotačem izvan označene staze ili udaranje čunja kotačem te bočnim dijelom vozila
Hauba, otvor prtljažnika i / ili vrata otvoreni tijekom vožnje
Kontakt s zidom ili betonskom ogradom koji uzrokuje naglu promjenu drifta i / ili uzrokuju gubitak kontrole.

Termine i kriterije suci objašnjavaju na sastanku s vozačima

 

16.2.3. Clipping zone i markeri staze

Čunjevi ili drugi način označavanja određuju clipping točke i zone. Kada god se unutarnji clipping udari, smatrati će se da je automobil izašao sa staze i bodovi ili će biti odbijeni ili će biti 0, ovisno o težini udarca. Udarac u vanjsku clipping zonu ili točku bilo čime osim stražnjeg branika će se računati kao 0. (Udaranje sa stražnjom gumom, stranicom, vratima, itd.) Markeri (čunjevi ili dr.) za označavanje vanjske linije ne smiju se udariti. Udaranje u markere smatra se kao izlazak sa staze i oduzimaju se bodovi, a može rezultirati potpunim gubitkom bodova ovisno o situaciji. Suci će na sastanku s vozačima objasniti kako će tretirati svaku određenu stazu.

Blagi kontakt sa zidom, betonskom ogradom u vanjskoj clipping zoni neće dovesti do gubitka bodova ako udarac ne remeti ili utječe na tijek vožnje i gubitak kuta, te ako je u skladu s gore navedenim načinom kontakta. To znači da nema potrebe za većim korekcijama nakon udarca, a vozač je još uvijek u stanju održavati pravilnu liniju, brzinu i kut. Ako do udarca dođe na bilo kojem drugom mjestu na stazi, osim označenih vanjskim clipping pointom ili zonom bodovi se odbijaju. Ako gubitak kontrole (spin) ili veće podupravljanje proiziđe iz kontakta s vanjskim clipping zonom, betonskom ogradom ili zidom, automatski je rezultat 0.

16.2.4. U slučaju da kvalifikacije ne mogu biti završene zbog više sile (kao što su kiša ili zbog drugih okolnosti), kvalifikacije će se utvrditi na osnovu poretka u tekućoj sezoni.

16.2.5. U slučaju kiše ili vremenskih uvjeta koji ne uzrokuje prestanak kvalifikacija ili tandema, suci imaju pravo na prilagodbu kriterija ocjenjivanja i prenijeti informacije vozačima.

16.3. Tandem vožnje

Tandem vožnje se temelje na dvije (2) vožnje u „head-to-head“ formatu, s parovima na temelju kvalifikacijske pozicije. Više kvalificirani će voditi prvu vožnju, niže plasirani drugu vožnju.

16.3.1 Vodeći automobil

Vodeći automobil treba driftati stazom brzinom, linijom, kutom i stilom kako su suci definirali tijekom kvalifikacija. Obično to znači voziti barem 90% svoje najbolje kvalifikacijske vožnje i fokusirati se na clipping točke i zone s maksimalnom preciznošću, kutom, brzinom i stilom.

Taktiziranje, u vidu namjerne promjene kuta, smanjenja brzine i slično kako bi natjerao pratećeg vozača na grešku – strogo su zabranjene.

16.3.2. Prateći automobil
Prateći automobil treba tretirati vodeći automobil kao pokretnu clipping točku te nastojati održati maksimalni mogući kut i više stila dok ga prati. S obzirom na brzinu, prateći vozač može doći blizu vodećem automobilu što je više moguće. Idealan način praćenja je maksimalna blizina, isti kut i pravilno tempirane tranzicije – bez rušenja čunjeva ili silaska sa staze vozila koje prati.
Da bi prateći automobil pokazao dominaciju nad vodećim automobilom vozač mora slijediti liniju koju vodeći vozač odabere, održavajući konstantno jednak ili veći kut od vodećeg i brzinu za održavanje blizine vodećem automobilu. Veliki razmak za vodećim automobilom se sankcionira gubitkom bodova, a u pojedinim slučajevima i s 0 bodova.

Posebno apeliramo na vožnje kada je prateći automobil u prethodnoj vožnji ostvario značajnu razliku u bodovima i vozi s rezervom, te pušta da dođe do velikog razmaka. Vozaču koji tako taktizira oduzimati će se bodovi. Nadalje, CDC dozvoljava žrtvovanje kuta drifta u korist blizine praćenja, iako to rezultira blagim odbijanjem bodova, a prednost ide vodećem vozaču koji vozi maksimalan kut. Manje bodova se oduzima za smanjenje kuta u svrhu neposredne blizine vodećem automobilu nego ako vozač koji prati vozi veliki kut, ali vidno zaostaje. Smanjenje kuta tolerira se ukoliko je vozilo u konstantnom driftu.

16.3.3 Pretjecanje

Pretjecanje je dozvoljeno u Croatian drift challenge.
Pretjecanje je dozvoljeno samo između vodećeg vozila i clipping pointa ili drift zone, odnosno u slučaju kad vodeće vozilo izrazito ode van putanje. Bilo koje pretjecanje izvan gore navedenog konteksta i kriterija, smatrat će se nezakonitim i rezultiraju 0. Bitno je pratiti automobil ispred, a ne pretjecati.

16.4. Sudari/kontakti

CDC kontakt prepoznaje kao dio sporta, međutim kontakt vozila u tandem borbama
zahtijeva određene odluke i smjernice kako slijedi:

16.4.1. Vodeći automobil
Vodeći automobil treba u svakom trenutku pratiti liniju koju su zadali suci i održavati odgovarajuće brzinu kroz stazu. Ako vodeći automobil ima malu brzinu ili je sporiji nego u kvalifikacijskoj vožnji, to može rezultirati rezultatom protiv tog vozača. Tipična brzina vodećeg automobila ne smije biti primjetno sporija nego u kvalifikacijama.

Ako vodeći automobil izgubi drift, ode izvan linije ili primjetno smanjuje brzinu u odnosu na kvalifikacijske vožnje i prateći automobil ga iz toga razloga udari, vodeći automobil će u većini slučajeva biti smatran kriv za kontakt. Posao pojedinog suca je da utvrdi krivicu. Mogu postojati okolnosti u kojima vodeći automobil nije kriv za dodir, ali to će biti prepušteno individualno svakom sucu za utvrditi.

16.4.2. Prateći automobil
Prateći automobil obavezan je cijelo vrijeme pratiti vodeći automobil.
Ako prateći automobil napravi kontakt , u većini slučajeva će se smatrati krivim za kontakt, osim u gore navedenim slučajevima. “Struganje-češanje” je prihvatljivo, međutim prateći automobil ne smije utjecati na vodeći automobil gdje je rezultat dodira gubitak drifta ili linije.

16.4.3. Štete zbog kontakta
Nakon što je došlo do dodirivanja i dođe do oštećenja na oba vozila, suci koriste pravilo većine da se utvrdi krivnja. Ako nastane šteta zbog kontakta, oba vozača imaju pravo na “Pravilo 5 minuta” da poprave automobil za daljnje natjecanje.
U nekim slučajevima, šteta na vozilima može zahtijevati više vremena za popravak. U ovom slučaju samo vozilo koje nije krivo za kontakt može zatražiti dodatno vrijeme. (NAPOMENA: To ne sprječava tim za mogućnost poziva „Pravila 5 minuta“ za druge svrhe).
Ovisno o satnici i u duhu natjecanja Organizator natjecanja također zadržava pravo nastaviti natjecanje tog kruga i pomaknuti nastup popravljenih vozila unutar tekućeg natjecanja ili na kraj tog dijela natjecanja.)
Ukoliko do kontakta dođe tijekom prve vožnje tandema, utvrđuje se krivica i tome slučaju krivac također može tražiti ‘Pravilo 5 minuta’ i to je ujedno maksimalno vrijeme za koje smije popraviti vozilo i doći na start. Natjecatelj i tim koji nisu krivi za kontakt mogu maksimalno dobiti vremena do sljedećeg kruga natjecanja. Ukoliko se ne stigne popraviti automobil ili je šteta prevelika za nastavak natjecanja, suci odlučuju o rezultatu.

U većini slučajeva CDC potiče timove i vozače da završe tandeme, ali će biti slučajeva gdje se vozila ne mogu popraviti ili kada se kvar-šteta dogodila na posljednjoj vožnji u tandema i u tom slučaju suci mogu odlučiti pobjednika.
Ako momčad ne može popraviti svoje vozilo, a vozač nije kriv u incidentu, organizator će potvrditi da doista automobil nije popravljiv na vrijeme za sljedeći krug i proglasiti vozača pobjednikom tandema. Vozač može prijeći na sljedeći krug ili ako je šteta previše ekstremna, može odstupiti iz natjecanja. Sljedeći krug podrazumijeva 1/8, ¼, ½ finala
s obzirom da se kreće od 1/16 finala.

16.4.4. Ako oba vozila nakon prve vožnje ne mogu nastaviti zbog prekomjernog oštećenja, a nijedan vozač se smatra u krivim (tj. oba vozača su imala udes neovisno jedan o drugome), pobjednik je utvrđuje na temelju rezultata kvalifikacija. Ako se ista situacija dogodi u drugoj vožnji tandema, pobjednik je onaj vozač koji je imao prednost u prvoj vožnji.

16.4.5. ”Pravilo 5 minuta” moguće je pozvati 1 put u kvalifikacijama i 1 put u TOP 16 tandemima.

16.4.6. Izmjena guma nakon odvožene druge vožnje tandema je dozvoljena izvan ”Pravila 5 minuta”. U tom vremenu je moguće isključivo samo mijenjati gume i prema potrebi doliti gorivo. Radovi na automobilu su zabranjeni. Nije dozvoljeno mijenjati gume nakon prve vožnje tandema, nego tek kad se odvoze obadvije vožnje. Ukoliko jednom od vozača pukne guma, automatski je izgubio i njegov suparnik ide dalje u sljedeći krug.

 

16.4.7. Radnje koje rezultiraju automatsku nula u tandemu su:
– Izlaz kotačem izvan označene staze ili udaranje čunja kotačem te bočnim dijelom vozila
– Ravnanje
– Udaranje u čunj ili marker staze na način osim onog navedenog u 16.2.3.
– „Dvostruka inicijacija“
– Naglo zaustavljanje
– Gašenje motora
Pravila se primjenjuju i u slučaju da se greške dogode uslijed mehaničkog kvara na automobilu. Termine i kriterije suci objašnjavaju na sastanku s vozačima

16.4.8. Ukoliko prateći vozač izgubi kontrolu/spin ili izlijetanje sa staze i ne utječe na vodećeg vozača, vodeći automobil je obvezan odvesti stazu do kraja.
Isto tako, ako vodeći automobil napravi grešku koja rezultira izlijetanjem sa staze ili okretanjem bez utjecaja pratećeg automobila, a da prateći automobil ima prostora za prolazak i nije ometen, prateći vozač je obvezan nastaviti vožnju do kraja.

Ukoliko oba vozača naprave greške koje rezultiraju automatskih 0 bodova neovisno i bez utjecaja jednog na drugog, dodjeljuje se 0 bodova za oba vozača za tu vožnju.

16.4.9. Rezultati tandem vožnji se donose na kraju druge vožnje na osnovu obje vožnje.
Nakon prve vožnje ne iznosi se rezultat vožnje.

16.5. Vozač koji skupi najviše bodova u 3 utrke, pobjednik je sezone.

  1. Organizacijski odbor zadržava pravo odbijanja prijave i nije dužan dati bilo kakvo obrazloženje za svoju odluku.