Pravilnik

PRAVILNIK O ODRŽAVANJU DRIFT UTRKA
Croatian drift challenge
SEZONA 2024

Organizator Drift utrka u Hrvatskoj pod nazivom „CROATIAN DRIFT CHALLENGE“ i „CROATIAN DRIFT CHALLENGE – International Cup“ dogovorno je izglasao promjenu pravilnika za 2024.g., implementirajući najnovije i najviše standarde sigurnosti, te prilagodbu FIA pravilniku što je više moguce, te je dana 04. siječnja 2024.g. usvojio:

Pravilnik o održavanju drift utrka

 

  1. TEHNIČKI PRAVILNIK ZA VOZILA

1.1. Kotači: Tvornički kotači (felge, gume) mogu se slobodno zamijeniti drugima. Gume obavezno moraju imati DOT ili E oznaku na svim kotačima. Na istoj osovini moraju biti gume jednakih dimenzija. Dozvoljena je upotreba poluslick komponenti sa minimalnom oznakom TW 100. Zabranjena je upotreba trkaćih slickova na prednjoj ili zadnoj osovini.
1.2. Amortizeri i ovjes: Sve izmjene na ovjesu i amortizerima su dozvoljene.

1.3. Eksterijer: Nadogradnje karoserije u smislu dodatnih branika i spojlera su dozvoljene.Na vozilu su obavezni svi karoserijski dijelovi prikladno učvršćeni, osim prednjeg i zadnjeg branika u slučaju da tijekom natjecanja na njima dođe do oštećenja. Isti moraju biti na automobilima prilikom tehničkog pregleda, kako bi automobil nesmetano prošao tehnički pregled.

1.4. Gorivo: Dozvoljena je bilo koja vrsta komercijalno nabavljivog automobilskog goriva.
Poklopci za gorivo moraju biti čvrsto zatvoreni kako se ne bi otvorili prilikom udara.
Ne tolerira se bilo kakvo izlijevanje goriva. Dozvoljava se ugradnja trkaćih rezervoara sa i bez FIA homologacije. Također je dozvoljena preinaka/promjena pumpi za gorivo, crijeva i ostalih priključaka. Poželjno je da su crijeva armirana, kako bi bolje trpila razne vanjske utjecaje kao i temperaturu.  Pumpa goriva, rezervoar, filteri moraju bit odvojeni od kabine vozila pregradnim limom ili postavljeni s vanjske strane vozila.

 

1.5. Kočnice: Modifikacije na kočnicama i sistemima za kočenje su dozvoljene.
Kočioni sistem uključujući kliješta, pločice, dovode, ulje za kočenje i papučice moraju biti u odličnom stanju, ne tolerira se nikakvo izlijevanje kočione tekućine.

1.6. Motor: Sve modifikacije na motoru su u potpunosti dozvoljene, uključujući i zamjene kompletnog motora istog ili drugog proizvođača. Spojevi, brtve na motoru moraju biti dobro učvršćeni. Ne tolerira se bilo kakvo izlijevanje tekućina.

1.7. Struja: Obavezno je da na automobilu postoji električni prekidač koji prekida kompletan dovod struje u automobilu, tzv. Sigurnosna sklopka. Sklopka mora biti instalirana na mjestu koje je u dohvatu vozača.

 

1.8. Sjedala i pojasevi: Sjedala moraju biti učvršćena u četiri točke. Koristi se isključivo trkaće sjedalo (školjka) sa važećom ili isteklom FIA homologacijom. Sigurnosni pojasevi moraju biti standardni ili preporuka pojasa H ili Y, široki najmanje 5 cm sa metalnim priključcima i vezivanjem preko ramena.

1.9. Vozač: Vozači moraju nositi sigurnosne automobilističke kacige i upravljati vozilom u zatvorenoj obući. Obavezna je upotreba zaštitnih kombinezona s aktualnom ili isteklom FIA homologacijom (FIA STANDARD 8856-2000 minimalno).

1.10. Tekućine: Posude za tekućine (rashladni sistem, posuda za ulje, diferencijal itd.) moraju biti pravilno instalirane i dobro pričvršćene. Ne tolerira se bilo kakvo izlijevanje tekućina. Ukoliko do izlijevanja dođe na stazi nezgodom ili nesretnim slučajem (sudarom, kvarom) vozač neće biti kažnjen, ukoliko do izlijevanja dođe u boksu i to nemarom vozača ili njegovog tima, vozač kao odgovorna osoba ispred svog tima biti će kažnjen po odluci organizatora utrke.

1.11. Kuka: Svaki automobil mora imati ugrađene kuke za odvlačenje vozila sprijeda i straga.

1.12. Svijetla: Svaki automobil mora imati u funkciji stražnja stop svijetla.

1.12.1 Automobil mora imati signalizaciju stop svjetala u obliku (LED) trake cijelom dužinom prednjeg i stražnjeg vjetrobranskog stakla. Svijetlo mora biti crvene boje i adekvatne jakosti da je vidljivo na jakom danjem svijetlu.
Sponzorske naljepnice se lijepe neposredno ispod trake.

1.13.Karoserija: Poklopac motora i prtljažnika moraju biti adekvatno pričvršćeni radi sigurnosti.

1.14. Akumulatori: Akumulator mora biti dobro pričvršćen i osiguran i izoliran bio na orginalnom mjestu ili izmješten na drugo mjesto u vozilu. Pozitivni pol akumulatora mora biti pokriven izolatorom od tvrdog materijala.

1.15. Ispušni sustav: Svaki automobil mora imati kompletan ispušni sustav. Toleriraju se sve prerade na ispušnom sistemu. Buka ispušnog sustava ne smije  prelaziti 95db mjereno u praznom hodu rada na 4000 okr/min. Dozvoljena tolerancija iznosi +2 %

 

1.16. Vozila bez krova (kabrioleti): Vozila bez krova (kabrioleti) moraju obavezno imati tvrdi krov. U iznimnim slučajevima tolerira se vožnja bez krova , ali uz obaveznu upotrebu rollbara, te uz odobrenje tehničke komisije.

1.17. Sigurnosni Kavez (roll bar) : Obavezan za sva natjecanja
Mora biti adekvatno učvršćen/ugrađen u minimalno 6 pozicija/točki sa minimalno jednim poprečnim elementom na stražnjem luku kaveza i napravljen od adekvatnih materijala / bešavnih cijevi, što utvrđuje tehnička komisija. Preporuča se  izrada ili ugradnja kaveza koji odgovara FIA Appendix J – Article 253-8 (https://www.fia.com/file/54650/download/17461). FIA kavez postat će obavezan kad Croatian Drift Challenge udje pod FIA asocijaciju, te se sugerira vozačima da izbjegnu dodatne troškove koji bi nastali prilikom prepravaka.  Provizorni zaštitni kavezi za koje tehnička komisija utvrdi da ne odgovaraju sigurnosnim smjernicama, neće se tolerirati. Također preporuča se upotreba sigurnosnih zaštitnih obloga cijevi prema FIA Technical List N23.
(https://www.fia.com/file/54650/download/17461).
Preporuča se takav položaj vozača da propisno zavezan ne može kacigom dotaknuti nijedan dio kaveza.

1.18. Stakla: Stakla na vozilu moraju biti neoštećena. Dozvoljeno mijenjati sva stakla osim vjetrobranskog stakla drugim materijalima u cilju olakšavanja (lexan,macrolon).

 

 

  1. UVJETI ZA NASTUP

2.1. Uvjeti za automobile

2.1.1. Automobili su podložni gore navedenim tehničkim odredbama ovog pravilnika.

2.1.2. Vozila nisu obavezna biti registrirana i osigurana

2.2 Uvjeti za vozače

2.2.1. Na natjecanju mogu nastupati osobe koje imaju važeću vozačku dozvolu i natjecateljsku licencu(nakon ulaska po HAKS). Iznimno se dopušta nastup osobama mlađim od 18 godina starosti bez vozačke dozvole uz pristanak roditelja koji će potpisati izjavu o odgovornosti umjesto maloljetnika. Svi natjecatelji sa svojim automobilima  moraju biti na lokaciji utrke u boksu prije 08.00h u subotu na taj vikend kada se utrka održava. Vozač koji se ne pojavi u boksu do gore navedenog vremena, automatski je diskvalificiran i nece mu biti dozvoljen ulaz na prostor utrke. Potpisom izjave o odgovornosti,  vozači potvrđuju da su pročitali pravilnik i da ga u potpunosti razumiju i prihvaćaju.

2.2.2. Sa jednim automobilom mogu nastupati dva vozača ( ukoliko je to tehnički moguće ). Svaki od vozača vozi automobil s kojima su prijavljeni na utrku. U slučaju kvara automobila na treningu, iznimno se dozvoljava prijava promjene automobila organizatoru. Promjena automobila nije moguća kada nastupi faza natjecanja (kvalifikacije, tandemi) 

2.2.3. U slucaju kvara natjecateljskog vozila kada počne natjecanje, vozač/vozači mogu koristiti pravilo 5 minuta, ukoliko je nemoguće otkloniti kvar u zadanom roku, time je za njega/njih nastup završen

2.2.4. Vozački i suvozački prozor mogu biti otvoreni ali mora postojati mogućnost njihovog zatvaranja ukoliko se za to ukaže potreba te tu odluku donese organizator.

2.2.5. Svi vozači nastupaju na vlastitu moralnu i materijalnu odgovornost što potvrđuju svojim potpisom na obrazac o odgovornosti prilikom prijave.

2.2.6. Organizator odbacuje odgovornost za eventualno prouzročene ozljede za vrijeme natjecanja, na natjecateljskom djelu ili parku vozača, na vozačima ili pratećem osoblju

2.2.7. Vozač koji prouzroči materijalnu štetu organizatoru ili trećoj osobi za vrijeme natjecanja, u potpunosti mora podmiriti istu, a obavezuje se potpisom na izjavi o odgovornosti.

 

  1. STARTNI BROJEVI I STARTNI RED

3.1.Startni red će bit objavljen  po rednom broju zaprimljene prijave.

3.1.1. Odstupanje od startnog reda je dozvoljeno jedino po odluci žirija

3.2. Startni brojevi

3.2.1. Startne brojeve dobavlja organizator te ih je dozvoljeno napisati na stakla sa posebnim, za tu namjenu namijenjenim pisalom ili naljepnicama.

3.2.2. Veličina startnog broja je 20 cm u visinu te razmjerno tome u širinu.

3.2.3. Startni broj se stavlja na gornji rub vjetrobranskog stakla na suvozačevoj strani odnosno na prednji dio automobila.

 

3.3. START

3.3.1. Starta se iz startnog prostora na znak ovlaštenog startera. Vozaci moraju postupati prema uputama startera koje su sukladne pravilniku. Bilo kakvo ignoriranje ili zanemarivanje startera može voditi diskvalifikaciji.

3.3.3. Ukoliko vozač zakasni na start pojedine vožnje više od 3 min. smatra se da je odustao od te vožnje.

3.3.4. U slučaju potrebe promijene guma ili tehničkog kvara za vrijeme natjecanja, natjecatelj mora obavezno obavijestiti suca na startu.

3.3.5. ‘Pravilo 5 minuta’ je vrijeme potrebno za radove na vozilu ili zbog osobne potrebe vozača, koje traje 5 minuta i mjeri se od trenutka ulaska vozila u servisno parkiralište natjecatelja (boks). „Pravilo 5 minuta“ može se koristiti dvaput u trajanju cijelog natjecanja (dana) i to jednom na kvalifikacijama i jednom u tandemima. „Pravilo 5 minuta“ ne koristi se na treningu. Pravilo 5 minuta se najavljuje isključivo sucu starteru, ukoliko vozač izađe sa staze bez ikakve najave usred vožnje, smatrat će se da je odustao od vožnje.

3.3.5.1. Pravilo 5 minuta – kvalifikacije: Nakon starta u prvu kvalifikacijsku vožnju, bilo kakvi radovi  na automobilu (promjena guma, dolijevanje goriva, popravak), bez obzira na uzrok, mogući su samo uz pozivanje na „Pravilo 5 min“.

3.3.5.2. Pravilo 5 minuta – tandem vožnje: Nakon starta u prve dvije tandem vožnje, bilo kakvi radovi  na automobilu (promjena guma, dolijevanje goriva, popravak) nisu mogući prije završetka započetog kruga. Pravilo 5 minuta može se pozvati izmedju dvije vožnje. Za promjenu guma nakon dvije tandem vožnje (vodeća i prateća vožnja), nije potrebno pozivanje „Pravila 5 minuta“. Vozaču je dozvoljeno zatražiti promjenu guma(nakon 2 kruga), ali ju mora najaviti startnom sucu. Radovi na vozilu osim promjene guma i dolijevanja goriva nisu dozvoljeni.

Za radove na automobilu (popravke) vozač treba koristiti „Pravilo 5 minuta“. Za vrijeme korištenja „Pravila 5 minuta“ jednog vozača, njegov suparnik smije obavljati radove, promjene guma ili dolijevanje goriva na automobilu samo korištenjem svojeg „Pravila 5 minuta“. Promjena guma  nije dozvoljena izmedju dvije tandem vožnje. Ukoliko dodje do kvara na jednom od vozila u prvom krugu tandema, njegov protivnik čeka na startu dok ne istekne 5 minuta, ako se vozač koji je zatražio pravilo 5 minuta ne pojavi na startu nakon isteka vremena, protivnik automatski prolazi dalje .

3.3.6. Finale. Vozačima je uz „Pravilo 5 minuta“, ukoliko ga do tad nisu iskoristili, dozvoljena promjena guma u finalnim vožnjama koliko god je to potrebno radi mogućih ponavljanja vožnji, ali tek nakon odvožena lead i chase kruga.

 

  1. PRIJAVE I STARTNINE

Startnina se uplaćuje u gotovini na dan eventa nakon podnošenja prijave za utrku, te na taj način organizator potvrdjuje sudjelovanje vozača na eventu za koji je vozač poslao prijavu. Broj vozača je ograničen, tko zakasni sa prijavom možda neće biti u mogućnosti sudjelovati na utrci. Organizator zadržava pravo odbiti prijavu vozača koji nije ispunio uvjete koji su navedeni za sudjelovanje u utrci ili odbiti prijavu ukoliko postoje neki valjani razlozi za to. Od sezone 2024 uvedena je nova disciplina po imenu „CROATIAN DRIFT CHALLENGE – International cup“. Subotom se vozi prvenstvo Hrvatske, nedjeljom International Cup. Utrke su odvojene i vozi se top 16 za hrvatsko prvenstvo i top 32 za International cup. Vozači mogu voziti samo jednu od utrka ili obje. Startnina se plaća u iznosu od 150eur po utrci. Ukoliko vozači voze obje utrke, placaju vikend startninu u iznosu od 250eur.

4.1. Prijave

4.1.1. Svi vozači moraju biti prijavljeni na svako pojedinačno natjecanje u roku i na način kako je to odredio organizator u pravilniku natjecanja i objavi eventa.

4.1.2. Prijave se vrše preko obrasca na stranici www.croatiandriftchallenge.hr te su one sastavni dio pravilnika za natjecanja ili preko posebno obznanjenog e-mail-a.

4.1.3. Izmjena podataka na prijavnici (vozač, automobil, …) se mora obaviti najmanje 3 dana prije početka natjecanja.

4.1.4. Sve prijave ili izmjene koje stignu sa zakašnjenjem organizator prosljeđuje žiriju te oni odlučuju o mogućem nastupu vozača koji se prekasno prijavio.

4.1.5. Sa ispunjavanjem prijavnice izjave o odgvornosti, vozač je suglasan da organizator na njegovo vozilo montira kameru te snimljeni materijal ustupi besplatno za objave u medijima, internetu, , izradi promotivnog materijala i sl. Svi materijali su vlasništvo organizatora utrke.

4.2. Uplate startnina

4.2.1. Uplate za vozače se primaju u gotovini prije početka natjecanja.

4.2.2. U slučaju odustajanja vozača, organizator zadržava pravo zadržavanja startnine u cijelosti.

4.2.3. Ukoliko se natjecanje otkaže a organizator u roku 7 dana ne objavi novi termin natjecanja, organizator se obvezuje vratiti startninu natjecatelju u roku 10 dana po objavi otkazivanja natjecanja.

 

  1. TEHNIČKI PREGLED

5.1.1. Tehnički pregled se obavlja prije početka prvih treninga a obavlja ga komisija od 2 člana tehničke struke. Vozac koji ne prodje tehnički pregled ne može pristupiti prijavi i sudjelovati na utrci

5.1.2. Tehnički pregled prije natjecanja je sigurnosne prirode ( sigurnosni zahtjevi, opće stanje vozila, gume i slično )

5.1.3. Izvanredni tehnički pregled može obaviti tehnička komisija sastavljena u bilo koje vrijeme tijekom natjecanja.

5.1.4. Vozači odgovaraju za ispravnost svoga vozila cijelo vrijeme tijekom održavanja natjecanja, od tehničkog pregleda do isteka roka za prigovore.

 

  1. SASTANAK VOZAČA

6.1.1. Prije početka natjecanja, organizator mora u satnici predvidjeti sastanak sa vozačima i natjecateljima na kojem je obavezno sudjelovanje. Svi vozači dužni su na sastanak doći u trkaćim kombinezonima . Vozač koji ne prisustvuje sastanku automatski je diskvalificiran sa utrke. VAŽNO!!! Sastanak je samo za vozače a ne za prateće osoblje (spotere, mehaničare)

6.1.2. Sastanak vodi organizator utrke.

6.1.3. Sastanak se mora organizirati najkasnije 15 minuta prije početka prve vožnje.

6.1.4. O prisustvu na sastanku se vodi evidencija od strane organizatora koja se kasnije dostavlja žiriju.

 

  1. STAZA

7.1. Prostor na kojem se odvija natjecanje se zove staza.

7.1.1. Minimalna širina staze je 4 metra.

7.1.2. Maksimalna dužina staze je 1200 metara.

7.1.3. Cilj mora biti najmanje 10 metara nakon zadnje promijene smjera.

7.1.4. Publika mora biti udaljena minimalno 10 metara od staze, ograđena zaštitnom ogradom.

 

  1. SIGURNOST NA STAZI

8.1.1. Sukladno odredbama studija sigurnosti, tijekom cijelog natjecanja je obavezno prisustvo vozila hitne pomoći te liječnika, vatrogasne, policijske i redarske službe.

 

  1. SIGNALIZACIJA

9.1.1. Na stazi se koriste sljedeće zastave
– na startu crno-bijela zastava koja označava start
– na stazi crvena zastava koja označava obavezno zaustavljanje u boks

 

 

  1. KAZNE

10.1.1. Svaka nepravilnost, prekršaj ili nesportsko ponašanje sudionika prijavljuje sudačko i službeno osoblje žiriju organizatoru , koji izriče mjere. Mjere mogu biti, opomena, novčana kazna u iznosu startnine, novčana kazna u iznosu dviju startnina, diskvalifikacija sa natjecanja, poništenje natjecateljske licence.

10.1.2. Primanje nedozvoljene pomoći na stazi (gledaoci, vozači, ostali natjecatelji ) se kažnjava isključenjem iz vožnje u kojoj je došlo do prekršaja.

10.1.3.Vozač je obavezan nastupiti sa reklamama organizatora. Vozač može nastupiti bez reklama organizatora ali u tom slučaju plaća startninu u iznosu od 1000 eur.

10.1.4 Strogo se zabranjuje burnout bilo kakve vrste bilo gdje na stazi, osim u predstartnom prostoru i to u cilju zagrijavanja guma prije kvalifikacija ili tandema. Ukoliko natjecatelj ipak izvrši takvu radnju na nekom drugom mjestu, te time ugrožava sigurnost utrke, bit će kažnjen sa 150 eur kaznom i opomenom. Ukoliko se prekršaj ponavlja kod istog natjecatelja, kazna je dupla i postoji mogućnost diskvalifikacije sa utrke

10.1.5. Također se zabranjuje neopravdano podizanje broja okretaja u boksu (tzv. turiranje) u cilju privlačenja pažnje publike. Buka ispušnih sustava na trkaćim automobilima je izrazito štetna za ljudsko uho, pa želimo izbjeći da naši posjetioci  i okolni susjedi budu izloženi istoj što manje. Ako se netko bez obzira na ovu zabranu ogluši na ovo pravilo , platit će kaznu od 200 eur.

 

  1. PRIGOVORI

11.1.1. Prigovor se može uložiti za vrijeme utrke, Ako neki vozač ili njegov spotter nakon odvoženih vožnji misli da postoji greška u sudjenju, ima pravo doći do sudaca, platiti iznos od 200Eur te uložiti prigovor. Suci obavještavaju organizatora koji zaustavlja utrku  dok se ne pregleda snimka sporne vožnje/tandema.   Snimku pregledavaju 3 suca i vozač. Ukoliko se prigovor pokaže kao osnovan, vozaču se vraća 200Eur i vožnja se ponavlja. Ako se pokaže da vozač ili spotter  nisu u pravu, rezultat koji su suci dosudili ostaje i vozač ispada. 200 eur ostaje kod sudaca i nakon utrke se uplaćuje u neku od humanitarnih udruga sa imenom vozača koji je prigovor uplatio.

11.1.2. Prigovori na provedbu natjecanja, prijaviti najkasnije 30 minuta nakon objave neslužbenih rezultata. Plaća se pristojba od 200 eur.

11.1.3. Prigovori na povredu pravilnika, moze se prijaviti sucima ili organizatoru tijekom cijelog dana. Plaća se pristojba od 200 eur.

11.1.4. Prigovori na tehničku neispravnost vozila, moze se prijaviti sucima ili organizatoru tijekom cijelog dana. Plaća se pristojba od 200 eur.

11.1.5. Prigovor je moguć na sve odluke sudaca isključivo u izvan subjektivnim odlukama, kao što su izlazak kotača sa staze, dodir clipping pointa, kontakt, izravnavanje automobila i ostali vidljivi elementi suđenja. Plaća se pristojba od 200 eur.

11.1.6. Vozače se potiče na pristojno ponašanje i komunikaciju. Bilo kakav oblik vrijeđanja, govora mržnje ili prijetnje prema osoblju organizacije događanja, rezultirati će diskvalifikacijom sa utrke i  isključenjem iz rezultata.

11.1.7. Vozače se potiče na komunikaciju sa sucima za vrijeme treninga te sastanka s vozačima kako bi se otklonile nedoumice, a u svrhu unaprjieđenja kvalitete natjecanja.

11.1.8. Suce se potiče na otvoreno i transparentno suđenje, te otvorenu komunikaciju s vozačima do početka natjecanja, odnosno starta kvalifikacija.

 

 

  1. OBJAVA REZULTATA

12.1.1. Rezultati se objavljuju preko oglasne ploče ili preko službenog govornika.

12.1.2. Privremeni neslužbeni rezultati moraju biti objavljeni najkasnije 1 sat nakon završetka natjecanja.

12.1.3. Konačni službeni rezultati moraju biti objavljeni najkasnije 1 sat po završetku sastanka sudaca.

12.1.4. Obaveza organizatora je po završetku zadnjeg sastanka sudaca, podjela nagrada, objava konačnih rezultata te omogućiti vozačima uvid u moguće izmjene ukoliko je do njih došlo zbog prigovora vozača.

 

  1. NAGRADE

13.1.1. Obaveza organizatora je osigurati nagrade vozačima koji su osvojili 1-3 mjesta, odosno koji su kroz kvalifikacije i natjecanje osvojili najviše bodova. Nagrade su poklon paketi sponzora i pehari za osvojena prva tri mjesta. Također Organizator daje novčane nagrade za osvojeno 1.mjesto-1000eur, 2.mjesto-500eur te 300eur za 3.mjesto. Nagrade se daju pojedinačno za Hrvatsko prvenstvo a posebno za International Cup. Vozači koje voze obje utrke u mogućnosti su tako osvojiti dvije novčane nagrade u jednom vikendu.

 

  1. KRAJNJE NAGRADE

14.1. Po završetku natjecateljske sezone organizator će podijeliti nagrade za ukupne osvojene bodove u sezoni hrvatskog prvenstva i international cupa. Nagradu osvaja vozač koji je skupio najviše bodova u sezoni, zbrajajući bodove.

 

 

 

  1. BODOVANJE I SUSTAV NATJECANJA

Prvenstvo je važeće ukoliko se organiziraju minimalno 3 natjecanja i ukoliko bude prijavljeno minimalno 16 vozača po utrci.

15.1. Kvalifikacije

Prijavljeni vozači nakon tehničkog pregleda izlaze na stazu i jedan za drugim pojedinačno nastupaju. Organizator određuje vrijeme treninga i satnicu kvalifikacija.
Kod natjecanja, natjecatelji prvo voze prvi krug natjecanja, te su u njemu najmanje 2 vožnje. Svaki vozač vozi 2  kruga kvalifikacija od kojih se oba boduju.

15.2. Twin drift/Tandemi

U drugi krug natjecanja ulaze 16/32 najboljih natjecatelja te se natječu u twin driftu/ tandemima. U osminu/šesnaestinu finala se natjecatelji razvrstavaju po rezultatima iz kvalifikacija, najbolji sa najslabijim, drugi sa predzadnjim i tako dalje. Osmina finala, četvrtfinale i polufinale natjecanja se odvija po principu tandem vožnji. Dva natjecatelja se bore u međusobnom dvoboju istovremeno na stazi, po principu da u prvoj vožnji vozač A vodi, vozač B prati, a u drugoj vozač B vodi, a vozač A prati. Finale se vozi također po sistemu twin drifta/tandema, ali na dva dobivena dvoboja.

15.3. SUĐENJE (OPĆENITO)

15.3.1. Sudačku ekipu čine 2 – 5 sudaca a imenuje ih Organizator. Žiri čine direktor utrke, voditelj tehničke komisije i član organizacije.

15.3.2. Kvalifikacije. Kvalifikacijske vožnje se ocjenjuju sa bodovima od 1 – 10, a konačna ocjena je zbroj ocjena pojedinačnih sudaca. Kriteriji suđenja su određeni ovim pravilnikom. Suci ocjenjuju način proklizavanja automobila kroz zavoj. Elementi ocjenjivanja su: brzina, kut proklizavanja, idealna putanja i stil. Suci donose odluku isključivo subjektivnom procjenom.

15.3.2. Twin drift/Tandemi: svi natjecatelji voze kvalifikacije te u nastavak natjecanja (1/8 finale) prolazi 16/32 najboljih natjecatelja. Parovi za twin drift/tandeme se određuju na osnovi rezultata kvalifikacija po sistemu prvi sa zadnjim, drugi sa predzadnjim i tako dalje.

15.3.3. Vozači moraju voziti paralelno zaletnom zonom do označenog mjesta za početak twin drifta/tandema (mjesto se označava čunjevima). Od mjesta označenog za twin drift/tandeme, vodeći vozač ne smije napraviti prednost u odnosu na vozača koji ga slijedi za više od otprilike 2 dužine automobila. Vodeći vozač mora od mjesta označenog za početak twin drifta/tandema ubrzavati vozilom i ne kočiti namjerno vozača koji ga slijedi. Vozač koji slijedi ne smije preteći vozilo ispred sebe. Mjesto za početak twin drifta/tandema je ujedno zadnja točka za opravdani odustanak, koji mora biti objašnjen sucima. Opravdani razlog može biti npr. prevelika razlika za vodećim automobilom.

 

15.3.4. Tablica Bodovanja

  1. mjesto: 100 bodova
    2. mjesto: 80 bodova
    3. mjesto: 60 bodova
    4. mjesto: 45 bodova
    5. mjesto: 40 bodova
    6. mjesto: 35 bodova
    7. mjesto: 32 bodova
    8. mjesto: 29 bodova
    9. mjesto: 26 bodova
    10. mjesto: 23 boda
    11. mjesto: 20 bodova
    12. mjesto: 19 bodova
    13. mjesto: 18 bodova
    14. mjesto: 17 bodova
    15. mjesto: 16 bodova
    16. mjesto: 15 bodova
    17. mjesto: 14 bodova
    18. mjesto: 13 bodova
    19. mjesto: 12 bodova
    20. mjesto: 11 bodova
    21. mjesto: 10 bodova
    22. mjesto: 9 bodova
    23. mjesto: 8 bodova
    24. mjesto: 7 bodova
    25. mjesto: 6 bodova
    26. mjesto: 5 bodova
    27. mjesto: 4 boda
    28. mjesto: 3 boda
    29. mjesto: 2 boda
    30. mjesto i slabiji: 1 bod

Bodovanje kvalifikacija

  1. mjesto 20 bodova
  2. mjesto 15 bodova
  3. mjesto 14 bodova
  4. mjesto 13 bodova
  5. mjesto 12 bodova
  6. mjesto 11 bodova
  7. mjesto 10 bodova
  8. mjesto 9 bodova
  9. mjesto 8 bodova
  10. mjesto 7 bodova
  11. mjesto 6 bodova
  12. mjesto 5 bodova
  13. mjesto 4 boda
  14. mjesto 3 boda
  15. mjesto 2 boda
  16. mjesto 1 bod

 

15.3.5. Zbrajanje bodova

Bodovi od 1. – 16. mjesta dijele se po rezultatima twindrifta/tandema. Bolje plasirani u twindriftu ima bolji ukupni rezultat. Ostala mjesta zbrajaju se po principu kvalifikacija. Vozač koji je imao više bodova u kvalifikacijama, a nije se plasirao u top 8 ili polufinale zauzima bolje mjesto.
Bodovi od 17. mjesta zbrajaju se po bodovima iz kvalifikacija.

Bodovi kvalifikacija pribrajaju se bodovima osvojenim u ukupnom poretku vozača.

 

  1. KRITERIJI SUĐENJA CDC-a

16.1.1. BRZINA
Brzina je subjektivni kriterij, jer ne mjerimo ulaznu brzinu i brzinu na segmentima staze.

16.1.2. KUT
Maksimalni kut pod kojim vozač može održavati i kontrolirati automobil cijelom dužinom označene staze.

16.1.3. LINIJA
Drift linija se definira kao idealna putanja koju vozilo mora odvesti na stazi i obilježava se unutarnjim i vanjskim clipping točkama i clipping zonama. Točna linija svake staze bit će uvjetovana od strane sudaca na pojedinoj stazi.

16.1.4. STIL
Stil je najsubjektivniji dio koji se ocjenjuje. Stil je sposobnost vozača da izvede pojedini kriterij koji se ocjenjuje i prikaže ga na najbolji individualni način. To je suština stila. Agresivna tranzicija, ispunjavanje drift zona ili blizina do clipping točaka ili ruba staze, ekstremni kut i ekstremna blizina vodećem automobilu (u slučaju tandem natjecanja) su primjeri kako osobni stil vožnje može biti prikazan.

16.2. KVALIFIKACIJE

Vozači voze  2 kvalifikacijska kruga od kojih se oba zbrajaju .Konačnih 16/32 mjesta za tandeme određuje se prema rezultatima i poredak je da nabolje kvalificirani vozi protiv najslabije kvalificiranog i tim redoslijedom se formira 8/16 parova.

16.2.1. Bodovanje kvalifikacija

U kvalifikacijama, svaki sudac može dodijeliti maksimalno 10 bodova po kriteriju: Linije, kuta ili stila i brzine. Ocjene se mogu davati na ½ boda, dakle npr. 7,5. Rezultati se donose i izriču neposredno nakon svake vožnje.

16.2.2. Radnje koje rezultiraju automatskih nula bodova(0)

Gubitak kontrole (spin)
Prekid drifta
Izlaz kotačem izvan označene staze ili udaranje čunja kotačem te bočnim dijelom vozila
Hauba, otvor prtljažnika i / ili vrata otvoreni tijekom vožnje
Kontakt s zidom ili betonskom ogradom koji uzrokuje naglu promjenu drifta i / ili uzrokuju gubitak kontrole.

Termine i kriterije suci objašnjavaju na sastanku s vozačima

 

16.2.3. Clipping zone i markeri staze

Čunjevi ili drugi način označavanja određuju clipping točke i zone. Kada god se unutarnji clipping udari, smatrati će se da je automobil izašao sa staze i bodovi ili će biti odbijeni ili će biti 0, ovisno o tome kojim dijelom je automobil udario. Ako je udareno prednjim branikom,odbijaju se bodovi, a ako je udareno prednjim kotačem rezultat je 0. Ukoliko se rušenje čunjeva (ili markera) ponovi u istom krugu, rezultat je 0. Udarac u vanjsku clipping zonu ili točku bilo čime osim stražnjeg dijela automobila (vezni lim, branik)  je 0. (Udaranje sa stražnjom gumom, stranicom, vratima, itd.) Markeri (čunjevi ili dr.) za označavanje vanjske linije ne smiju se udariti. Udaranje u markere smatra se kao izlazak sa staze i oduzimaju se bodovi, a može rezultirati potpunim gubitkom  bodova ukoliko se udari zadnjim kotačem. Također se tolerira samo jedno rušenje markera ili clippinga (uz odbitak bodova), a u slucaju da se rušenje ponovi u istom krugu rezultat je 0.  Suci će na sastanku s vozačima objasniti kako će tretirati svaku određenu stazu.

Blagi kontakt sa zidom, betonskom ogradom u vanjskoj clipping zoni neće dovesti do gubitka bodova ako udarac ne remeti ili utječe na tijek vožnje i gubitak kuta, te ako je u skladu s gore navedenim načinom kontakta. To znači da nema potrebe za većim korekcijama nakon udarca, a vozač je još uvijek u stanju održavati pravilnu liniju, brzinu i kut. Ako do udarca dođe na bilo kojem drugom mjestu na stazi, osim označenih vanjskim clipping pointom ili zonom bodovi se odbijaju. Ako gubitak kontrole (spin) ili veće podupravljanje proiziđe iz kontakta s vanjskim clipping zonom, betonskom ogradom ili zidom, automatski je rezultat 0.

16.2.4. U slučaju da kvalifikacije ne mogu biti završene zbog više sile (kao što su kiša ili zbog drugih okolnosti), kvalifikacije će se utvrditi na osnovu poretka u tekućoj sezoni.

16.2.5. U slučaju kiše ili vremenskih uvjeta koji ne uzrokuje prestanak kvalifikacija ili tandema, suci imaju pravo na prilagodbu kriterija ocjenjivanja i prenijeti informacije vozačima.

16.3. Tandem vožnje

Tandem vožnje se temelje na dvije (2) vožnje u „head-to-head“ formatu, s parovima na temelju kvalifikacijske pozicije. Više kvalificirani će voditi prvu vožnju, niže plasirani drugu vožnju.

16.3.1 Vodeći automobil

Vodeći automobil treba driftati stazom brzinom, linijom, kutom i stilom kako su suci definirali tijekom kvalifikacija. Obično to znači voziti barem 90% svoje najbolje kvalifikacijske vožnje i fokusirati se na clipping točke i zone s maksimalnom preciznošću, kutom, brzinom i stilom.

Taktiziranje, u vidu namjerne promjene kuta, smanjenja brzine i slično kako bi natjerao pratećeg vozača na grešku – strogo su zabranjene.

16.3.2. Prateći automobil
Prateći automobil treba tretirati vodeći automobil kao pokretnu clipping točku te nastojati održati maksimalni mogući kut i više stila dok ga prati. S obzirom na brzinu, prateći vozač može doći blizu vodećem automobilu što je više moguće. Idealan način praćenja je maksimalna blizina, isti kut i pravilno tempirane tranzicije – bez rušenja čunjeva ili silaska sa staze vozila koje prati.
Da bi prateći automobil pokazao dominaciju nad vodećim automobilom vozač mora slijediti liniju koju vodeći vozač odabere, održavajući konstantno jednak ili veći kut od vodećeg i brzinu za održavanje blizine vodećem automobilu. Veliki razmak za vodećim automobilom se sankcionira gubitkom bodova, a u pojedinim slučajevima i s 0 bodova.

Posebno apeliramo na vožnje kada je prateći automobil u prethodnoj vožnji ostvario značajnu razliku u bodovima i vozi s rezervom, te pušta da dođe do velikog razmaka. Vozaču koji tako taktizira oduzimati će se bodovi. Nadalje, CDC dozvoljava žrtvovanje kuta drifta u korist blizine praćenja, iako to rezultira blagim odbijanjem bodova, a prednost ide vodećem vozaču koji vozi maksimalan kut. Manje bodova se oduzima za smanjenje kuta u svrhu neposredne blizine vodećem automobilu nego ako vozač koji prati vozi veliki kut, ali vidno zaostaje. Smanjenje kuta tolerira se ukoliko je vozilo u konstantnom driftu.

16.3.3 Pretjecanje

Pretjecanje  NIJE  dozvoljeno u Croatian drift challengeu.
Pretjecanje je dozvoljeno samo između vodećeg vozila i clipping pointa ili drift zone, odnosno u slučaju kad vodeće vozilo izrazito ode van putanje. Bilo koje pretjecanje izvan gore navedenog konteksta i kriterija, smatrat će se nezakonitim i rezultiraju 0. Bitno je pratiti automobil ispred, a ne pretjecati.

16.4. Sudari/kontakti

CDC kontakt prepoznaje kao dio sporta, međutim kontakt vozila u tandem borbama
zahtijeva određene odluke i smjernice kako slijedi:

16.4.1. Vodeći automobil
Vodeći automobil treba u svakom trenutku pratiti liniju koju su zadali suci i održavati odgovarajuće brzinu kroz stazu. Ako vodeći automobil ima malu brzinu ili je sporiji nego u kvalifikacijskoj vožnji, to može rezultirati rezultatom protiv tog vozača. Tipična brzina vodećeg automobila ne smije biti primjetno sporija nego u kvalifikacijama.

Ako vodeći automobil izgubi drift, ode izvan linije ili primjetno smanjuje brzinu u odnosu na kvalifikacijske vožnje i prateći automobil ga iz toga razloga udari, vodeći automobil će u većini slučajeva biti smatran kriv za kontakt. Posao pojedinog suca je da utvrdi krivicu. Mogu postojati okolnosti u kojima vodeći automobil nije kriv za dodir, ali to će biti prepušteno individualno svakom sucu za utvrditi.

16.4.2. Prateći automobil
Prateći automobil obavezan je cijelo vrijeme pratiti vodeći automobil.
Ako prateći automobil napravi kontakt , u većini slučajeva će se smatrati krivim za kontakt, osim u gore navedenim slučajevima. “Struganje-češanje” je prihvatljivo, međutim prateći automobil ne smije utjecati na vodeći automobil gdje je rezultat dodira gubitak drifta ili linije.

16.4.3. Štete zbog kontakta
Nakon što je došlo do dodirivanja i dođe do oštećenja na oba vozila, suci koriste pravilo većine da se utvrdi krivnja. Ako nastane šteta zbog kontakta, oba vozača imaju pravo na “Pravilo 5 minuta” da poprave automobil za daljnje natjecanje.
U nekim slučajevima, šteta na vozilima može zahtijevati više vremena za popravak. U ovom slučaju samo vozilo koje nije krivo za kontakt može zatražiti dodatno vrijeme. (NAPOMENA: To ne sprječava tim za mogućnost poziva „Pravila 5 minuta“ za druge svrhe).
Ovisno o satnici i u duhu natjecanja Organizator natjecanja također zadržava pravo nastaviti natjecanje tog kruga i pomaknuti nastup popravljenih vozila unutar tekućeg natjecanja ili na kraj tog dijela natjecanja.
Ukoliko do kontakta dođe tijekom prve vožnje tandema, utvrđuje se krivica i tome slučaju krivac također može tražiti ‘Pravilo 5 minuta’ i to je ujedno maksimalno vrijeme za koje smije popraviti vozilo i doći na start. Natjecatelj i tim koji nisu krivi za kontakt mogu maksimalno dobiti vremena do sljedećeg kruga natjecanja. Ukoliko se ne stigne popraviti automobil ili je šteta prevelika za nastavak natjecanja, suci odlučuju o rezultatu.

U većini slučajeva CDC potiče timove i vozače da završe tandeme, ali će biti slučajeva gdje se vozila ne mogu popraviti ili kada se kvar-šteta dogodila na posljednjoj vožnji u tandema i u tom slučaju suci mogu odlučiti pobjednika.
Ako momčad ne može popraviti svoje vozilo, a vozač nije kriv u incidentu, organizator će potvrditi da doista automobil nije popravljiv na vrijeme za sljedeći krug i proglasiti vozača pobjednikom tandema. Vozač može prijeći na sljedeći krug ili ako je šteta previše ekstremna, može odstupiti iz natjecanja. Sljedeći krug podrazumijeva 1/8, ¼, ½ finala
s obzirom da se kreće od 1/16 finala.

16.4.4. Ako oba vozila nakon prve vožnje ne mogu nastaviti zbog prekomjernog oštećenja, a nijedan vozač se ne smatra u krivim (tj. oba vozača su imala udes neovisno jedan o drugome), pobjednik je utvrđuje na temelju rezultata kvalifikacija. Ako se ista situacija dogodi u drugoj vožnji tandema, pobjednik je onaj vozač koji je imao prednost u prvoj vožnji.

16.4.5. ”Pravilo 5 minuta” moguće je pozvati 1 put u kvalifikacijama i 1 put u TOP 16/32 tandemima.

16.4.6. Izmjena guma nakon odvožene druge vožnje tandema je dozvoljena izvan ”Pravila 5 minuta”. U tom vremenu je moguće isključivo samo mijenjati gume i prema potrebi doliti gorivo. Radovi na automobilu su zabranjeni. Nije dozvoljeno mijenjati gume nakon prve vožnje tandema, nego tek kad se odvoze obadvije vožnje. Ukoliko jednom od vozača pukne guma, automatski je izgubio i njegov suparnik ide dalje u sljedeći krug.

 

16.4.7. Radnje koje rezultiraju automatsku nula u tandemu su:
– Izlaz kotačem izvan označene staze ili udaranje čunja kotačem te bočnim dijelom vozila
– Ravnanje
– Udaranje u čunj ili marker staze na način osim onog navedenog u 16.2.3.
– „Dvostruka inicijacija“
– Naglo zaustavljanje
– Gašenje motora
Pravila se primjenjuju i u slučaju da se greške dogode uslijed mehaničkog kvara na automobilu. Termine i kriterije suci objašnjavaju na sastanku s vozačima

16.4.8. Ukoliko prateći vozač izgubi kontrolu/spin ili izlijetanje sa staze i ne utječe na vodećeg vozača, vodeći automobil je obvezan odvesti stazu do kraja.
Isto tako, ako vodeći automobil napravi grešku koja rezultira izlijetanjem sa staze ili okretanjem bez utjecaja pratećeg automobila, a da prateći automobil ima prostora za prolazak i nije ometen, prateći vozač je obvezan nastaviti vožnju do kraja.

Ukoliko oba vozača naprave greške koje rezultiraju automatskih 0 bodova neovisno i bez utjecaja jednog na drugog, dodjeljuje se 0 bodova za oba vozača za tu vožnju.

16.4.9. Rezultati tandem vožnji se donose na kraju druge vožnje na osnovu obje vožnje.
Nakon prve vožnje ne iznosi se rezultat vožnje.

16.5. Vozač koji skupi najviše bodova u 3 utrke, pobjednik je sezone.

  1. Organizacijski odbor zadržava pravo odbijanja prijave i nije dužan dati bilo kakvo obrazloženje za svoju odluku.

(c) 2024 Croatian Drift Challenge